Tuesday, July 3, 2018

85. Myanmar Astronomy (10)


ျမန္မာနကၡတၱေဗဒ  (၁၀)
                         
ျမန္မာေဗဒင္ဆိုင္ရာ ေနခ်ိန္စံနစ္။ (အဆက္)

၁၁။ မဟာကာလဇာတာ ၿဂိဳဟ္ခြင္ခ်ျခင္း။

အဂၤဝိဇၨာပညာ ျဖင့္ေဟာေျပာရာ၌ ဆပြတ္တိုင္ထူ ေဟာေျပာျခင္းသည္ အလြန္တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳၾကေသာ နည္းစံနစ္ျဖစ္သည္။သို႕ရာတြင္ ဋီကာႀကီး ပထမတြဲ စာမ်က္ႏွာ ၆၄-၁၂၅ ၌ေဖၚျပထားေသာ မဟာကာလႀကီး ဇာတာခြင္ ခ်၍ေဟာေျပာေသာ စံနစ္သည္ေရွးျမန္မာ့ရိုးရာ နကၡတ္ေဗဒင္ ေဟာနည္းစံနစ္ေပၚ အေျခခံလွ်က္ ရာသီ၊ ၿဂိဳဟ္၊ ဘာဝ၊ ၿဂိဳဟ္ရပ္၊ ၿဂိဳဟ္ပူးၿဂိဳဟ္ယွဥ္ သေဘာတရား တို႕ကို တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳ၍ ပရိယာယ္ ႀကြယ္ဝစြာျဖင္ ့လ်င္ျမန္တိက်သည့္ ေဟာခ်က္မ်ား ထုတ္ေပးႏုိင္စြမ္း ေသာနည္းျဖစ္ပါ သည္။ ၿဂိဳဟ္ခြင္ခ်ရန္ ဆပြတ္ရိုက္ လကၤာျဖင့္ က်ေရာက္ဆဲ အခါအရ ေရတြက္လွ်က္ ၁ေႏြ၊ ၂လာ၊ အဂါ၊ စသည့္ၿဂိဳဟ္ ၈-လံုးကို ၁၂- ရာသီခြင္၌ ခ်သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ၁ေႏြအခါတြင္ ဆပြတ္လကၤာကို သူရဇၨ=၁၊ ေသာၾက=၆၊ ဗုဒၶ=၄၊ စေျႏၶာ=၂၊ ေသာရီ=၀၊ ဂုရု= ၅၊ ေဘာမ=၃၊ သူရဇၨ=၁ ဟူ၍ ၁-တန္႕၊ ၆-တန္႕၊ ၄-တန္႕၊ ၂-တန္႕၊ (အတန္႕မရွိ) -တန္႕၊ ၅-တန္႕၊ ၃-တန္႕၊ ၁-တန္႕ ဟု ေရတြက္ၿပီး ၁ေႏြ၊ ၂လာ၊ ၃ဂါ၊ ၄ဟူး၊ ၅ေတး၊ ၆ၾကာ၊ စေန၊ ရာဟု စသည့္ ၿဂိဳဟ္ ၈-လံုးကို ရာသီစက္ အတြင္းထည့္သြင္း သြားရန္ျဖစ္သည္။ ေယ ဘုယ်အားျဖင့္ ရာသီစက္၏ စဦးရာသီ မိႆ၌ ေကာဇာတနဂၤေႏြ ရပ္တည္သည္ဟု ယူဆလွ်က္ ၾကယ္ပြင့္ျပထားေသာ ျပိႆရာသီ မွ စတင္ေထာက္ယူခ် သြားရန္ျဖစ္သည္။ အဂၤဝိဇၨာ အခါ ၈-ပါးအတြက္ ၁၂-ရာသီစက္ရွိ ၿဂိဳဟ္ တို႕၏ အေနအထားကို Fig. Astro-Time-29 တြင္ ျပထားပါ သည္။ 


တနည္းအားျဖင့္ ေကာဇာ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ မိႆရာသီတြင္ ရပ္တည္ခိုက္ တန္ခူးလ၌ ေဖၚျပပါ ၿဂိဳဟ္ခြင္ ၇-ခြင္ကို ေန႕တေန႕၏ ေဟာ  ေျပာလိုသည့္ အခါအလိုက္ အသံုးျပဳ ဆန္းစစ္ရန္ ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ ၿဂိဳဟ္ခြင္မ်ားကိုသာ ေဖၚျပထားျခင္း ျဖစ္၍ ျပည့္စံုေသာ ဇာတာ တစ္ေစာင္ျဖစ္ရန္ ေရွ႕တြင္ဆက္လက္ ေဖၚျပမည့္ ေနထြက္၊ မြန္းတည့္၊ ေနဝင္၊ သန္းေခါင္ စသည္ျဖင့္ အခါ၏ အခ်ိန္အခါ အေနအ ထားအလိုက္ လဂ္တပ္ေပးရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆပြတ္ရိုက္လကၤာ ျဖင့္အတန္႕ေထာက္လွ်က္ ၿဂိဳဟ္ခြင္ခ်ခဲ့သည့္ အတြက္ လက္ဆန္း ေဗဒင္ သေဘာဟူ၍ ယူဆဖြယ္ရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း လဂ္တပ္ေသာ နည္းစံနစ္မွာ လဂ္ရိုးတြက္ျဖင့္ ရလာသည့္ မ်က္ျမင္ေန/လဂ္ တို႕၏ ႏွိဳင္းရအေနအထား ျဖင့္ကိုက္ညီမႈ ရွိေန  ေၾကာင္း ေတြ႕လာမည္ ျဖစ္သည္။



ဋီကာႀကီး စာမ်က္ႏွာ-၇၂ တြင္ ေဖၚျပ  ထားသည္မွာ ယင္းသို႕ျပအပ္ၿပီးေသာ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီစက္ တို႕၌ အခါယူပံုတို႕သည္ ေကာင္း ကင္အျမင္ တနဂၤေႏြကို မမွတ္မႈ၍ ပရံပရဝါဒ ျဖစ္ေသာ အခါကိုသာ ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေကာင္းကင္ တန ဂၤေႏြကို မမွတ္ဘဲ . . . . . ဝိဇၨာအျပားတို႕သည္ မၿပီးစီးႏိုင္ရာ။ ထို႕ေၾကာင့္ သာမန္ျဖစ္ေသာ အခါဟု မွတ္ရမည္။ ထိုသာမန္အခါ ႏွင့္ လည္း ခရီးေရာက္ မေရာက္၊ ဥစၥာေပ်ာက္၊ အနာအဖ်ား၊ ေဆးဝါးေဆးဆက္ျခင္း စသည္တို႕မွာ ၿပီးစီးႏိုင္ေလာက္၏။ ဥပမာ ပန္းကို ထုပ္ေသာ ဖက္၏ရနံ႕သို႕မွတ္။ ဆက္လက္၍ (၆၆) ေကာင္းကင္အျမင္ တနဂၤေႏြကို မွတ္၍ျပေသာ မဟာကာလအဖြင့္ တြင္ ပိုမိုစင္ ၾကယ္ေသာ ၿဂိဳဟ္ခြင္ခ်နည္းအား ေဖၚျပထားသည္။ ေကာင္းကင္အျမင္ျဖစ္သာ တနဂၤေႏြရာသီကို မွတ္၍အခါကို ပိုင္းျခားလ်က္ ၿဂိဳဟ္ရာသီ ခ်ရသည္မွာ တနဂၤေႏြသည္ မိႆ၌ေနအံ့ ျဗိႆကစ၍ ရာသီစက္ကိုခ်၊ ျဗိႆ၌ေနမူ ေမထုန္ကစ၍ ရာသီစက္ကိုခ်၊ စသည္ျဖင့္ ေကာဇာတနဂၤေႏြ ေရာက္ဆဲရာသီ၏ ေရွ႕ တခြင္မွစ၍ ခ်ရန္ညႊန္ၾကားထားသည္။

ေဖၚျပပါ နည္းစံနစ္အရ ေကာဇာ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ ျဗိႆရာသီတြင္ ရပ္တည္ခိုက္ မဟာကာလၿဂိဳဟ္ေနမ်ားကို Fig. AstroTime-30 တြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။ အလားတူ ေကာဇာတနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ ရာသီေျပာင္းတိုင္း ေျပာင္းတိုင္း ထိုရာသီ၏ ေရွ႕တစ္ခြင္မွ စ၍ခ်သြားရန္ ျဖစ္ပါသည္္။ ဤတြင္ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီ၌ ၿဂိဳဟ္ရွစ္လံုးကို ေနရာခ် ေဟာေျပာျခင္းေၾကာင့္ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အခါတို႕ျဖစ္ကုန္၏ ဟုဆိုသည္။ ထိုအခါတို႕ျဖင့္ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အႏၱရာယ္ေဘးရန္ တို႕ကို ကင္းျငိမ္းပေပ်ာက္ေစ၍ အာေရာဂ်လာဘ ျဖစ္  ေသာလာဘ္ႀကီးကို ေရွးဦးစြာယူလ်က္ ထိုဤမ်ားလွ ဝိဇၨာမယ အတတ္မ်ိုဳးတို႕ကို ၾကိဳးစား၍ ၾကံႏိုင္ကုန္ရာသည္၊ ဟုဆိုထားသည္။

ေဟာေျပာမႈ ဆိုင္ရာရႈေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ ဤကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး ေသာၿဂိဳဟ္ခြင္တြင္ ေရွ႕၌ေဆြးေႏြးမည့္ လဂ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးျဖင့္ တြဲ ဖက္ေသာအခါ၌ ဇာတာခြင္ေပါင္း မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ကာလဇာတာခြင္တို႕ သည္ေကာဇာ တနဂၤေႏြကိုမူတည္ ခ်ယူ လဂ္တပ္ထားျခင္းေၾကာင့္ ဥစ္၊ ကသစ္၊ နိစ္ ရန္၊ တို႕ျဖင့္ မွန္ကန္စြာဆန္းစစ္ ေဟာေျပာႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
    

Messenger: Aye Win Kyaw                                                                                  SMS: 09 459 824 750
3-07-2018                                                                                                                                   
ဆက္ရန္္  

No comments: