ျမန္မာနကၡတၱေဗဒ
(၉)
၉။ အဂၤဝိဇၨာ
အခါတိုင္ထူျခင္း။
ျမန္မာ့ေဗဒင္စစ္ ျဖစ္ေသာ အဂၤဝိဇၨာပညာသည္ နကၡတ္ေဗဒင္၊ လကၡဏာ ပညာတို႕ျဖင့္ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးျပစ္မ်ား
ကိုေဝဖန္ေဟာဆို ၿပီးေနာက္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ား ခိုင္ျမဲတိုးတက္ေစရးႏွင့္ ဆိုးျပစ္တို႕ ေလ်ာ့ပါးသက္သာေစေရး
အတြက္ ယၾတာေပးရန္ မရွိမျဖစ္ သံုးစြဲ ရန္ လိုအပ္သည့္ ပညာတရပ္ျဖစ္သည္။ ၿပီးျပည့္စံုေသာ
ဓာတ္ယၾတာ ကိုဆင္ရန္ႏွင့္ ၇-ရက္သားသမီးတို႕
ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ လို အပ္ခ်က္မ်ားကို ဤပညာက ျဖည့္စြမ္းေပး ႏိုင္ပါသည္။ ၿဂိဳဟ္တစ္လံုးမွ
ေနာက္တစ္လံုးသို႕ ၆-လံုးေျမာက္ စီစဥ္ထားေသာ ဆပြတ္လကၤာျဖင့္ ဆပြတ္ရိုက္ အခါတိုင္ထူပံုကို Fig. AstroTime-25 တြင္ ျပထားသည္။ ေဟာေျပာမႈမ်ား
လုပ္ေဆာင္ရာ၌ ပံု၏လက်ၤာဖက္ တြင္ ျပထားေသာ ဆပြတ္၉-ခိုင္
ေခၚ နဝလဂ္ အိမ္ျဖင့္ ေမးလာသူ၏ တည္ေနရာ ဗဟိုျပဳလွ်က္ ေဟာေျပာျခင္း ယၾတာေပးျခင္း မ်ား
ကို ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကသည္။
ဆပြတ္တိုင္သည္ ဓာတ္ယၾတာ ေဆာင္ရာ၌ လြန္စြာအေရးပါ ေသာေၾကာင့္ Fig. AstroTime-26 တြင္ျပ ထားသကဲ့သို႕ ေအာင္လံထူ စစ္သူႀကီးပြဲ လကၤာျဖင့္လည္း ေရးမခ်ပဲ
စိတ္ထဲတြင္ လွ်င္ျမန္စြာ တိုင္ထူ၍ ေဟာေျပာမႈကို လုပ္ေဆာင္သူမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ဤ နည္းျဖင့္
အခါတိုင္တစ္ခု၏ အထက္ၿဂိဳဟ္၊ ေအာက္ၿဂိဳဟ္ တို႕ကို စိတ္ထဲ၌ ျမန္ဆန္စြာ မွတ္ယူသံုးစြဲႏိုင္
ၾကသည္။
၁၀။ ေန႕အခါ ၈-ပါးႏွင့္ ညဥ့္အခါ ၈-ပါး တို႕ခြဲေဝျခင္း၊
ဋီကာႀကီးတြင္ Fig. AstroTime-27 ၏ ယာဖက္တြင္ ျပထားသည့္ အတိုင္း
ေန႕အခါ ၈-ပါးကိုသာ အေသးစိတ္ေဖၚျပ ထားသည္။ ေအာက္ေျခတြင္ ညဥ့္၌လည္း ၄င္းအတူသိလင့္
ဟုဆိုထားသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အဆိုပါ အခါစဥ္ကို ေနဝင္မွ ေနာက္တေန႕ ေနထြက္ အထိ ေရတြက္ျခင္းသည္
က်မ္းရင္း၏အယူအဆ ဟုမွတ္ယူ၍ ဤပို႕စ္တြင္ အသံုးျပဳထားပါသည္။ ေန႕အခါ ၈-ပါးယူပံုသည္ ဝိ၀ါဒကြဲ ျပားမႈမရွိေသာ္လည္း ညဥ့္အခါ ၈-ပါးတို႕၏ အစီအစဥ္ ယူဆပံုမွာ
ကိုးကားထားသည့္ စာအုပ္အခ်ိဳ႕တြင္ ေဖၚျပျခင္း မရွိပဲ အခ်ိဳ႕၌ ၀ါ ဒကြဲမ်ားကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။
ထို႕အျပင္ အထက္တြင္ ေဖၚျပထား သကဲ့သို႕ အခါမ်ားကို မ်က္ျမင္ေနနာရီ အားျဖင့္ ပိုင္းျခားေလ့ရွိၿပီး
လက္ေတြ႕မွတ္သား သံုးစြဲရာ၌ အရပ္သံုး/ရံုးသံုး စံေတာ္ခ်ိန္ အားျဖင့္
ေရတြက္ျခင္းက ပို၍အဆင္ေျပေၾကာင္း ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဤ တြင္ အဂၤဝိဇၨာ၌ ေနထြက္မွေနဝင္ ႏွင့္
ေနဝင္မွေနာက္ေနထြက္ အထိ ၁-ရက္ဟု သတ္မွတ္ျခင္းေၾကာင့္ ပံုတြင္ျပထား
သကဲ့သို႕အရပ္ သံုး စံေတာ္ခ်ိန္/ေန႕ျဖင့္ တစ္ထပ္တည္း မက်ေၾကာင္း
ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ အဆိုပါ သံုးစြဲမႈ ကြာဟခ်က္ကို ပရိုဂရမ္ တစ္ခုေရးသား၍ က်ိဳးစားကိုင္တြယ္
ေျဖရွင္းထားပါသည္။
အဂၤဝိဇၨာ အခါခြဲေဝမႈ မ်ားကို အထက္ေဖၚျပပါ အတိုင္း အစီအစဥ္ခ်
ၾကည့္လွ်င္ Fig. AstroTime-28
တြင္ ျပထားသကဲ့သို႕ တစ္ပတ္ အတြင္းရွိရက္တို႕ အတြက္ အဂၤဝိဇၨာ
ေန႕ကူးေျပာင္းခ်ိန္၌ အခါမ်ားလည္း အစဥ္လိုက္ ကူးေျပာင္းသည္ ကိုေတြ႕ႏိုင္သည္။ ဥပမာ တ
နဂၤေႏြေန႕၏ ေနာက္ဆံုးအခါမွာ ၁ေႏြျဖစ္၍ တနလၤာေန႕၏ ပထမဆံုးအခါမွာ ၂လာျဖစ္သည္။ ေန႕ႏွစ္မ်ိဳးတြင္
အရပ္သံုးေန႕သည္ အဂၤဝိဇၨာေန႕ မစမီ ယခင္ေန႕ ေနာက္ဆံုးအခါ ၄-ခုျဖင့္ စတင္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အဂၤဝိဇၨာေန႕၏ ေန႕ ၈-ခါႏွင့္ ညဥ့္ ၄-ခါ အၿပီးတြင္ အရပ္သံုးေန႕ အဆံုးသပ္သည္။
အခါမ်ားပိုင္းျခား သံုးစြဲရာတြင္ အရပ္သံုးေန႕/ရက္စြဲ စံေတာ္ခ်ိန္
တို႕အားျဖင့္ တြက္ခ်က္ေဖၚျပျခင္း ကမ်ားစြာ အဆင္ေျပမႈကို ျဖစ္ေစသည္။ သို႕ရာတြင္ အခါမ်ားပိုင္းျခား
ခြဲေဝျခင္း သတ္မွတ္ေရတြက္ျခင္း စသည္တို႕ကို မ်က္ျမင္ေန သြားဆိုင္ရာ တြက္ခ်က္မႈမ်ား
အေပၚအေျချပဳ လုပ္ေဆာင္ရန္ လိုပါသည္။
အခါမ်ား သတ္မွတ္ရာတြင္ ေဖၚျပပါ အရပ္သံုး ေန႕၏အစ၊ အဂၤဝိဇၨာ ေန႕၏အဆံုး
၄-ခါ ယူဆပံုမွာ ကိုးကားက်မ္း အခ်ိဳ႕၌ ျပထား သည့္
အခါတို႕ႏွင့္ ကြာျခားေကာင္း ကြာျခားေနမည္ ျဖစ္သည္။ သို႕ရာတြင္ အဆိုပါ ၄-ခါသည္ သန္းေခါင္မွ ေနထြက္အတြင္း က်ေရာက္လွ်က္ ရွိျခင္းေၾကာင့္ ေဟာေျပာျခင္း ဆိုင္ရာကိစၥ ရပ္မ်ားအတြက္
ထိခိုက္အျငင္းပြား ဖြယ္ရာမရွိႏိုင္ဟု ယူဆပါသည္။
ကုိးကားေသာ စာအုပ္မ်ား။
၁။ ေဗဒင္ေဟာပံု နည္းမ်ိဳးစံု-ေဗဒင္ပညာရွိ ၿမိတ္ဦးဘိုးထိန္၊ ပညာအလင္းျပ၊ 1964
၂။ ကာလႀကီးဋီကာ-စာအုပ္ရွင္ ေမာင္ေသာင္း၊ ပညာအလင္းျပ၊ 1958
၃၊ အာထပၸန မဟာကာလ ေဟာနည္းက်မ္း-ဆရာဦးၾကည္၊ တို႕ညီေနာင္စာေပ၊ 1981
1 comment:
ဆရာ သတိမိပါတယ္ဆရာ။ ေကာင္းရာသုဂတိ ေရာပါေစ
Post a Comment