Friday, June 15, 2018

82. Myanmar Astronomy (7)


ျမန္မာနကၡတၱေဗဒ  ()
                       
ျမန္မာေဗဒင္ဆိုင္ရာ ေနခ်ိန္စံနစ္။ (အဆက္)

၇။ အဂၤဝိဇၨာ အခါပိုင္းခားခင္း


မတလံုးေၾက ေတာင္တြင္းဆရာေတာ္ ခင္ၾကီးေဖ်ာ္၏ အဂၤဝိဖၨာဋီကာၾကီး ပထမတြဲ စာမ်က္ႏွာ ၇၁-၇၂ တြင္ ကာလ၏ ခဏ ဖစ္ေသာ နကၡတ္တို႕၏ သေဘာသည္ အလြန္လ်င္ေသာ သေဘာရွိရကား မႏၵပုဂၢိဳလ္တို႕ အက်ိဳးငွာသာ ၿဂိဳဟ္ေန ဟန္ ရာသီတို႕ကို ခင္းျဖစ္သည္။ စင္စစ္အားဖင့္ ဗီဇနာမွ် ကိုေသာ္လည္း အလြန္အဟုတ္ မရွိေအာင္ အခါကိုပိုင္းျခား ႏုိင္ခင္းသည္သာ ဝိဇၨာမယ အတတ္ကို တတ္သည္မည္၏။ ဟု အခါပိုင္းျခားရာ၌တိက်မရွိရန္ လိုအပ္ပံုအား န္းဆို ထားသည္ ကိုေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ရွစ္တိုင္ ထူ နာရီလွည့္ တြက္ရာတြင္ ေန႕နာရီမ်ား အတြက္ ေနထြက္ခ်ိန္မွ စတင္၍ ေန႕ ဗဟိုရ္ကို ဆင့္ကဲေပါင္းျခင္းဖင့္ ၎၊ ညဥ္႕နာရီမ်ား အ တြက္ ေနဝင္ခ်ိန္မွ စတင္၍ ညဥ္ဟိုရ္ကို ဆင့္ကဲေပါင္း ခင္းျဖင့္ ၎၊ ဟိုရ္စည္ နာရီတန္ဖိုးမ်ား အသီးသီး ကိုတြက္ခ်က္ ရယူခဲ့ သည္။ အဂၤဝိဇၨာ အခါကို ပိုင္းျခားရာတြင္ Fig. AstroTime-19ပထားသကဲ့သို႕ ေန႕တာႏွင့္ညဥ့္တာတို႕ကို ရွစ္ပိုင္း အညီအမွ် ပိုင္းၿခားတြက္ခ်က္ေလ့ရွိသည္။ ဤတြင္ ဝိသုဝဝန္းက်င္သို႕ ေနေရာင္ရွိခ်ိန္ တနဂၤေႏြေန႕ အတြက္ သူရဇၨ၊ ေသာၾက၊ ဗုဒၶ .. သူရဇၨ စသည္ ေန႕ရွစ္ခါႏွင့္ ညဥ့္အတြက္ သူရဇၨ၊ ေသာၾက၊ ဗုဒၶ .. သူရဇၨ ဟု ေနာက္ေန႕ေနထြက္ တိုင္ေအာင္ ေရတြက္ပံုကို ျပထားပါ သည္။ အလားတူ တနလၤာေန႕ အတြက္ စေျႏၵာမွ စ၍ စေျႏၵာတြင္ဆံုး ေအာင္ေရတြက္ျခင္း အားျဖင့္၄င္း၊ အခါမ်ားကို ယူႏိုင္သည္။ က်န္ေန႕မ်ားတြင္ ၃ဂါေန႕၌ ေဘာမမွစ ေဘာမတြင္ဆံုး၊ ၄ဟူးေန႕၌ ဗုဒၶမွစ ဗုဒၶတြင္ဆံုး၊ ၅ေတးေန႕၌ ဂုရုမွစ ဂုရုတြင္ဆံုး၊ ၆ၾကာေန႕ ၌ ေသာၾကမွစ ေသာၾကတြင္ဆံုး၊ စေနေန႕၌ ေသာရီမွစ ေသာရီတြင္ဆံုး ဟူ၍ ေရတြက္သြားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အဂၤဝိဇၨာက်မ္းအရ  ေန႕တေန႕မွ ေနာက္တေန႕သို႕ ေနထြက္မွသာ ေျပာင္းလဲမည္ ျဖစ္ပါသည္။

နကၡတ္ေဗဒင္ ဇာတာခြင္ျဖင့္ ေဟာေျပာေနသူ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေမးျမန္းလာခ်ိန္ အတြက္ခ်ထားေသာ အဂၤဝိဇၨာ အခါတိုင္ကို ဆန္း စစ္ေဟာေျပာျခင္းျဖင့္ ဇာတာတြင္ ျမင္ရန္ခဲယဥ္းသည့္ လတ္တေလာ ရက္ပိုင္းလပိုင္း အတြင္းျဖစ္ရပ္မ်ားကို ျဖည့္စြက္ေဟာေျပာ ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤတြင္ ေမးလာသူ၏ ေမြးနံၿဂိဳဟ္သည္ အခါတိုင္တြင္ ရပ္တည္မႈ အေနအထားအား ဆန္းစစ္ေဟာေျပာရန္ ျဖစ္ရာ ေမးသူတနဂၤေႏြ သားသမီးျဖစ္လွ်င္ ေမြးနံသည္ သူရဇၨအခါတြင္ အလယ္အခ်ာ၌ ရွိ၍ ေသာၾကအခါ၌ ေအာက္ဆံုးတြင္ ရွိၿပီး ဗုဒၶအခါ၌ တိုင္ထိပ္သို႕ ေျပာင္းလဲ တည္ရွိသည္။ အခါတိုင္၏ ၿဂိဳဟ္ေနမ်ား လ်င္ျမန္စြာ ေျပာင္းလဲမႈ သေဘာအရ ေဟာခ်က္မ်ား လည္း ကြာျခားမႈ ရွိလာမည္ျဖစ္ရာ အေလ့အက်င့္ျပဳ ေဟာေျပာပါလွ်င္ လြန္စြာအားထားထိုက္ေသာ စံနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္လာ မည္ျဖစ္ပါသည္။
 




န႕ဗဟိုရ္၏ ထက္ဝက္ကိန္းႏွင့္ ညဥ့္ဗဟိုရ္၏ ထက္ဝက္ကိန္း တန္ဖိုးမ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး ဝိသုဝေန႕ႏွင့္ ယဥ္စြန္းတန္းေန႕မ်ား အ တြက္ အခါေျပာင္းခ်ိန္ မ်ားကို Fig. AstroTime-20 တြင္ပထား သကဲ့သို႕ တြက္ယူႏိုင္သည္အေသးစိတ္ အားျဖင့္ ပံုတြင္

2018-03-20 ေန႕သည္ အဂါၤေန႕ျဖစ္၍ ေန႕/ညဥ့္ အခါမ်ားသည္ ေဘာမမွစၿပီး ေဘာမတြင္ ဆံုးသည္။ ေမးခ်ိန္ 17h21m19s သည္ 16:45:46 မွ 18:16:35 အတြင္းသည္ 3 = ေဘာမအခါ ျဖစ္သျဖင့္ ေဘာမတိုင္ ထူရန္ျဖစ္သည္။

2018-06-21 ေန႕သည္ ၾကသပေတးေန႕ျဖစ္၍ ေန႕/ညဥ့္ အခါမ်ားသည္ ဂုရုမွစၿပီး ဂုရုတြင္ ဆံုးသည္။ ေမးခ်ိန္ 17h23m23s သည္ 17:10:33 မွ 18:51:35 အတြင္းသည္ 5 = ဂုရုအခါ ျဖစ္သျဖင့္ ဂုရုတိုင္ ထူရန္ျဖစ္သည္။

2018-12-22   ေန႕သည္ စေနေန႕ျဖစ္၍ ေန႕/ညဥ့္ အခါမ်ားသည္ ေသာရီမွစၿပီး ေသာရီတြင္ ဆံုးသည္။ ေမးခ်ိန္ 17h18m44s သည္ 16:07:03 မွ 17:28:00 အတြင္းသည္ 7 = ေသာရီအခါ ျဖစ္သျဖင့္ ေသာရီတိုင္ ထူရန္ျဖစ္သည္။  


ဖတ္ရႈရန္ အၾကံျပဳေသာ စာအုပ္မ်ား။

၁။ အဂၤဝိဇၨာ ဋီကာႀကီး ပ+ဒု+တ တြဲ။
၂။ အဂၤဝိဇၨာအလင္းျပ ယၾတာဓာတ္ရိုက္က်မ္း-အရွင္ႏၵဝံသမေထရ္
၃။ ၂၀ ရာစု အဂၤဝိဇၨာေဆာင္းပါးမ်ား ေပါင္းခ်ဳပ္-ဆရာဦးေမာင္ေမာင္သန္း
၄။ အဂၤဝိဇၨာတိုင္ႏွင့္ အ႒လဂ္ခြင္ ေပါင္းစပ္ေဟာခ်က္မ်ား-ဦးလင္းေအာင္
၅။ လာဘ္ရႊင္က်န္းမာ ခ်မ္းေျမ့သာ-သန္႕မင္းေမာင္

Messenger: Aye Win Kyaw                                                                                  SMS: 09 459 824 750
15-06-2018                                                                                                                          
ဆက္ရန္္  

No comments: